algemene voorwaarden

Lands of the Setting Sun coöperatie

Ge-update in januari 2024

Artikel 1

Wie is Lands of the Setting Sun?

1.1 Deze algemene voorwaarden worden gebruikt door Medicijnvrouwen van Lands of the Setting Sun u.a.., handelend onder de naam Lands of the Setting Sun en LotSS, gevestigd aan Bosstraat 44, te Groesbeek en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 89532112
1.2 Lands of the Setting Sun is bereikbaar via het e-mailadres landsofthesettingsun@gmail.com en de website www.landsofthesettingsun.nl

Artikel 2 Definities

2.1 Opdrachtnemer is Lands of the Setting Sun u.a.., handelend onder de naam Lands of the Setting Sun en LotSS, en wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid met ‘wij’, ‘ons’ en ‘onze’.
2.2 Opdrachtgever is de partij, handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, waarmee wij een overeenkomst hebben gesloten, en wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid met ‘jij/je’, ‘jou(w)’, en ‘opdrachtgever’.
2.3 Met ‘partijen‘ worden opdrachtnemer en opdrachtgever samen bedoeld.
2.4 Met ‘overeenkomst’ wordt de tussen ons afgesloten overeenkomst bedoeld. In geval van de aanschaf van een fysiek of digitaal product is sprake van een ‘koopovereenkomst’. In alle andere gevallen is sprake van een ‘overeenkomst van opdracht’. Zo nodig wordt in deze algemene voorwaarden daartussen onderscheid gemaakt.
2.5 Met ‘bijeenkomsten’ wordt bedoeld de door ons georganiseerde events, groepsbijeenkomsten op locatie, online groepscoaching, live coaching en telefonische coaching door het Lands of the Setting Sun-team.
2.6 Met ‘hoofdspreker’ wordt bedoeld een spreker die niet vervangen kan worden door iemand anders in tegenstelling tot een gastspreker.
2.7 Met ‘individuele afspraak‘ wordt bedoeld individuele coachingsgesprekken en andere individuele afspraken, onder meer in het kader van Lands of the Setting Sun mentor sessies.
2.8 Met mentor sessies wordt bedoeld de individuele sessies met een vooraf geselecteerde mentor die aangeboden wordt via Lands of the Setting Sun u.a.
2.9 Met ‘Lands of the Setting Sun-team’ wordt bedoeld het team dat het dagelijks besturen van de coöperatie waarneemt (Dagelijks Bestuur coöperatie) en eventueel door ons in dienst genomen externe experts.
2.11 Een ‘gebrek’ is een fout in Kajabi die ertoe leidt dat Kajabi niet functioneert in overeenstemming met het beoogde gebruik. Het beoogde gebruik omvat een installatie van een app in eigendom van Kajabi ten einde mobiel gebruik. Een gebrek dat gelinkt is aan Kajabi valt uitdrukkelijk niet onder de verantwoording van Lands of the Setting Sun u.a. Ditzelfde begrip ‘gebrek’ wordt ook toegepast bij fouten op onze website en het functioneren van de diverse gebruikte plug-ins op deze site.
2.12 Onder ‘schriftelijk’ wordt ook verstaan per e-mail.
2.13 Onder ‘werkdagen’ wordt verondersteld: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.


Artikel 3 Toepasselijkheid

3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op al onze aanbiedingen, overeenkomsten, aanvullingen, verlengingen (vervolgopdrachten), werkzaamheden en activiteiten, tenzij partijen schriftelijk andere afspraken maken, of mondelinge afspraken overeengekomen zijn die daarna schriftelijk zijn vastgelegd.
3.2 Van de algemene voorwaarden afwijkende afspraken gelden alleen als deze schriftelijk zijn vastgelegd.
3.3 Wij mogen onze algemene voorwaarden op elk moment wijzigen. Wij zullen je vooraf schriftelijk informeren en de gewijzigde algemene voorwaarden toesturen. We geven daarbij aan vanaf welk moment de gewijzigde algemene voorwaarden van toepassing zijn. Als de wijziging een verslechtering van jouw rechtspositie met zich meebrengt, kan je uiterlijk binnen twee weken na de kennisgeving bezwaar maakt tegen de wijziging. Dan zoeken wij in overleg naar een passende oplossing.
3.4 Als een bepaling in de algemene voorwaarden of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk in strijd met dwingend recht mocht blijken te zijn, dan blijven de overige bepalingen volledig van toepassing. In dat geval geldt datgene wat op wettelijk toelaatbare wijze het dichtst bij de strijdige bepaling komt, waarbij, voor zover mogelijk, het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.
3.5 Als onduidelijkheid bestaat over de uitleg van een bepaling in deze algemene voorwaarden of als er tussen partijen een situatie zich voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan zullen partijen in goed overleg afspreken wat dan tussen hen geldt. 3.6 Ook als wij niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangen, betekent dat niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat wij het recht verliezen om naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.

Artikel 4 Aanbod en aanvaarding

4.1 Elk aanbod van ons is vrijblijvend en mag door ons worden gewijzigd. Een verstuurde offerte vervalt na een maand.
4.2 Prijzen zijn inclusief btw en exclusief bijkomende kosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
4.3 Aan een aanvaarding die afwijkt van ons aanbod zijn wij niet gebonden. Ook zijn wij niet gebonden aan ons aanbod, als je redelijkerwijs had kunnen weten dat het aanbod of een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevatte.
4.4 Een samengestelde prijsopgave verplicht ons niet tot het verrichten van een gedeelte tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
4.5 De overeenkomst die partijen sluiten kan bestaan uit een combinatie van verschillende diensten. In dat geval gelden de bepalingen voor de verschillende diensten aanvullend op elkaar.

4.6 Ons aanbod bestaat onder meer uit:

  1. a) Kortdurende online diensten, zoals een e-book, capsule module, challenge of masterclass (overeenkomst van opdracht)
  1. b) Online programma’s inclusief bijbehorend online materialen, zoals het Maiden Year (overeenkomst van opdracht)
  1. c) Events (overeenkomst van opdracht)
  2. d) Individuele coaching, zoals een mentorship (overeenkomst van opdracht)
  3. e) Groepscoaching, zoals in een Gilde of andere door ons benoemde specialisatiegroep (overeenkomst van opdracht)
  4. f) Producten (koopovereenkomst).


Artikel 5 Kortdurende online diensten

5.1 De overeenkomst tussen partijen wordt aangegaan voor bepaalde tijd.
5.2 Voor de online bijeenkomsten geldt dat wij een planning maken en jou informeren over deze planning. Het niet (kunnen) deelnemen aan een online bijeenkomst leidt nooit tot recht op een schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting.
5.3 Online bijeenkomsten kunnen wegens verhindering van de spreker worden afgelast, verplaatst of door een andere spreker gegeven worden. Dit leidt nooit tot recht op een schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting.

Artikel 6 Online programma’s inclusief bijbehorend online materialen, zoals het Maiden Year

6.1 De overeenkomst tussen partijen wordt aangegaan voor bepaalde tijd en is inclusief een Maiden Year voor dezelfde duur.
6.2 De overeenkomst kan worden verlengd met een vervolgaanbod (zoals het Mother Year). Voor de verlenging ontvang je van ons een aanbod.
6.3 Een vervolgaanbod wordt aangegaan voor bepaalde tijd en wordt telkens automatisch
verlengd met dezelfde periode, tenzij de overeenkomst schriftelijk wordt opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor de oorspronkelijk overeengekomen bepaalde tijd.
6.4 Als wij van mening zijn dat een online programma niet de uitkomsten geeft zoals door ons verwacht, dan mogen wij de overeenkomst tussentijds opzeggen wegens gewichtige redenen. In geval van een tussentijdse opzegging door ons wordt de afgesproken vergoeding naar rato verminderd. Wij zullen je hierover tijdig informeren en zo mogelijk een alternatief aanbieden.

Artikel 7 Activiteiten in een online programma (geldend voor losse producten als het Maiden Year)

7.1 Een online programma bestaat uit verschillende online en offline activiteiten, zoals online groepscoaching, online lessen, masterminds online en op locatie, een ceremoniedag, Gilde activiteiten of individuele gesprekken. De activiteiten die bij jouw online programma horen staan vermeldt op de website en worden expliciet benoemd binnen de gesloten leeromgeving (Kajabi).
7.2 Voor bepaalde activiteiten word je ingepland in een bepaalde fase van je deelname aan het online programma. Je ontvangt in principe eenmalig een uitnodiging voor deelname aan deze specifieke activiteit, al dan niet met de mogelijkheid om te kiezen uit een aantal data of met de mogelijkheid om binnen een bepaalde periode een afspraak in te plannen.
7.3 Het niet gebruik maken van de uitnodiging om deel te nemen aan een bepaalde activiteit of het niet tijdig inplannen van een afspraak, leidt tot verval van jouw recht om aanspraak te maken op die activiteit zonder recht op een schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting. Het tijdig meedoen met de beschikbare activiteiten is jouw eigen verantwoordelijkheid.

Offline bijeenkomsten

7.5 Een ingeplande individuele offline bijeenkomst kan je maximaal één keer verplaatsen, mits je dat tijdig, dat wil zeggen uiterlijk 48 uur van tevoren, schriftelijk aan ons doorgeeft. Verplaatsen is alleen mogelijk als wij de bijeenkomst nog een keer hebben ingepland of gaan inplannen.

7.6 Een offline bijeenkomst, zoals een mastermind of een ceremoniedag, zal in geval van verhindering van de hoofdspreker verplaatst worden naar een andere datum. Wij stellen alle deelnemers van de jaartrainingen, zoals het Maiden Year, tijdig op de hoogte van wijzigingen via schriftelijke mededeling.
7.7 Voor de offline bijeenkomsten die toegankelijk zijn voor onze jaartraining deelnemers geldt dat wij een planning maken en jou informeren over deze planning. Het niet (kunnen) deelnemen aan een offline bijeenkomst leidt nooit tot recht op een schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting.

Online bijeenkomsten

7.8 Voor de online bijeenkomsten geldt dat wij een planning maken en jou informeren over deze planning. Het niet (kunnen) deelnemen aan een online bijeenkomst leidt nooit tot recht op een schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting.
7.9 Online bijeenkomsten kunnen wegens verhindering van de spreker worden afgelast,
verplaatst of door een andere spreker gegeven worden. Dit leidt nooit tot recht op een schadevergoeding of vermindering van je betalingsverplichting.

Individuele afspraken

7.10 Een afgesproken individueel gesprek, zoals een belafspraak, kan in onderling overleg worden verplaatst. Een individuele afspraak in het kader van mentorships valt onder de regeling zoals opgenomen in artikel 8.

Artikel 8 Mentorship

8.1 Mentorship kan als losse dienst aangeschaft worden, in uitdrukkelijke overeenstemming met de betreffende beoogde mentor die aangeboden wordt via Lands of the Setting Sun.
8.2 Partijen maken afspraken over het te volgen schema van individuele gesprekken, dit kan zowel online zijn als live.
8.3 Online mentorships zijn niet tussentijds om te zetten naar een live mentorship.
8.4 Live mentorships zijn niet tussentijds om te zetten naar een online mentorship.
8.5. Betalingen voor mentorships geschieden via de afgesproken mentor. Hierdoor vallen betalingen onder haar Algemene Voorwaarden van haar bedrijf. Lands of the Setting Sun is niet aansprakelijk voor de Algemene Voorwaarden van haar mentors.
8.6 Mentorships die aangegaan worden buiten het team van mentoren dat Lands of the Setting Sun aanbiedt vallen niet onder de verantwoording en voorwaarden van Lands of the Setting Sun.
8.7 Als wij redelijkerwijs van mening zijn dat wij je niet goed meer kunnen begeleiden als mentor, dan mogen wij een opdracht tussentijds opzeggen zonder dat een opzegtermijn in acht behoeft te worden genomen.
8.8 In geval van een tussentijdse opzegging behouden wij recht op een redelijk loon en op vergoeding van de door ons gemaakte kosten.
8.9 Als een partij verhinderd is voor een individuele afspraak, dan informeert deze de andere
partij zo spoedig mogelijk. Partijen maken dan een nieuwe afspraak.

Artikel 9 Gildelidmaatschap

9.1 Bij Lands of the Setting Sun kun je lid worden van een Gilde nadat je minimaal één maal het  gehele Maiden Year succesvol hebt doorlopen en afgerond.
9.2 Gilde Lidmaatschap is een koopovereenkomst tussen jou en de Gildemeester van het betreffende Gilde. Hierdoor kan het voorkomen dat je een overeenkomst sluit met het bedrijf van de betreffende Gildemeester en niet bij Lands of the Setting Sun. Wij communiceren specifiek welke Gildemeesters bij ons in dienst zijn in de desbetreffende jaarcyclus.
9.3 Een Gilde is een groep gelijkgestemden die zich wensen te specialiseren in een specifieke interesse tak, goedgekeurd door Lands of the Setting Sun.
9.4 Een Gilde is een groep gelijkgestemden, geleid door een Gildemeester, waarbij gezamenlijk een professionele tak en interesse wordt uitgediept en beoefend, ten einde jou te specialiseren waar jij behoefte aan hebt ten aanzien van dit Gilde.
9.5 Een Gildemeester behoudt zich het recht voor om een minimum aantal leden als ondergrens aan te houden om een Gilde voor een jaar te starten. Bij het niet behalen van dit minimum kan het zo zijn dat een Gilde dat specifieke jaar niet als specialisatie groep gaat draaien. In dat geval worden alle deelneemsters hun inleg (geheel of een betaalde termijn) volledig terugbetaald. Een Gildemeester stelt deze deelneemsters op de hoogte van haar beslissing.
9.6 Lidmaatschap aan een Gilde is geldig gedurende een bepaalde tijd, en je bent verantwoordelijk voor jouw individuele financiële bijdrage aan dit Gilde, zoals aangegeven staat in de aanschaf overeenkomst.
9.7 Lands of the Setting Sun houdt zich het recht voorbehouden om een lidmaatschap aan een Gilde op elk moment te beëindigen bij wangedrag, ongewenste uitingen zoals discriminatie. Dit zal altijd gebeuren met een individueel gesprek vooraf.
9.8 Op beëindiging van een Gilde lidmaatschap door Lands of the Setting Sun kunnen geen financiële rechten worden verleend en het volledige bedrag dient betaald te zijn of nog te worden voldaan als het een termijnbetaling betreft.
9.9 Bij voortijdige beëindiging van lidmaatschap aan een Gilde om welke reden ook door jou blijft de financiële verplichting staan en dient deze volledig afbetaald te worden, in geheel of termijnen (naar gelang de koopovereenkomst).
9.10 Een Gildemeester behoudt zich het recht voor om individuele koopafspraken te maken met een potentiële deelneemster als zij hier de situatie nodig voor acht. Dit kan leiden tot een wijziging in haar betaalverplichting, of een aanpassing in de vorm van bijvoorbeeld termijnbetalingen. Hieraan kunnen echter geen rechten worden verleend voor jouw situatie of een toekomstige situatie, tenzij expliciet schriftelijk vermeld op onze website of de eigen website van de betreffende Gildemeester. Ook voor deze afspraken gelden de Algemene Voorwaarden van de desbetreffende Gildemeester.

Artikel 10 Onrechtmatige inhoud en gebruik van onze academie en server ruimte (Discord)

10.1 Je zorgt ervoor dat je met gebruikmaking van onze diensten niet handelt in strijd met het toepasselijke recht en geen inbreuk maakt op de rechten van derden, zoals het verspreiden van schadelijke software, misleidende praktijken, het schenden van het auteursrecht en het versturen van spamberichten.
10.2 De inhoud van je website en domeinnaam mag, al dan niet via hyperlinks of andere verbindingen, geen pornografische, commercieel erotische, gewelddadige, geweld verheerlijkende, racistische, discriminerende, opruiende of voor minderjarigen schadelijke inhoud weergeven. Ook mag je niet oproepen tot het plegen van strafbare feiten.
10.3 Als op grond van objectieve aanwijzingen het waarschijnlijk is of als derden aannemelijk maken dat rechten worden geschonden door de inhoud van jouw website, dan mogen wij de inhoud tijdelijk blokkeren.
10.4 Als de schending komt vast te staan, mogen wij de verdere maatregelen treffen zoals het blokkeren van bepaalde diensten en het per direct ontbinden van de overeenkomst tot hosting.
10.5 Wij hanteren een notice & takedown procedure op grond waarvan derden een klacht kunnen indienen in verband met onrechtmatige inhoud.
10.6 Maatregelen genoemd in dit artikel zijn voor jou geen geldige reden om je betaling op te storten of geheel niet te betalen. Ook worden wij niet schadeplichtig door het treffen van maatregelen. Schade en kosten die voortvloeien uit het treffen van maatregelen moet je aan ons vergoeden, als sprake is van opzet of grove schuld.

Artikel 11 Events

11.1 Annulering van je deelname aan een event kan uitsluitend schriftelijk worden gedaan.
11.2 Bij annulering van je deelname brengen wij de volgende annuleringskosten in rekening:

  1. a) Tot 45 dagen voor het event mag je kosteloos annuleren.
  2. b) Tussen de 44 en 15 dagen voor het event ben je gehouden 50% van het overeengekomen bedrag te vergoeden.
  1. c) Binnen 14 dagen voor het event ben je gehouden 100% van de overeengekomen prijs te vergoeden.

11.3 Je kunt je laten vervangen door een ander, nadat je ons hierover schriftelijk hebt geïnformeerd en wij hier uitdrukkelijk toestemming voor hebben gegeven. Deze besproken ander kan en mag alleen een geschikte mede-deelneemster zijn van Lands of the Setting Sun. Een geschikte mede-deelneemster is een deelneemster die op basis van haar jaarlaag ook mee kan deelnemen aan het event; aangezien sommige events gescheiden worden op jaarlagen.
11.4 In geval van onvoldoende aanmeldingen of om andere voor ons moverende redenen, waaronder verhindering van een hoofdspreker, kunnen wij een event voor aanvang verplaatsen of cancellen. Je ontvangt hiervan schriftelijk bericht, ook als je nog geen ticket voor het event had gekocht. Wij verschuiven je deelname naar een volgende datum. Als deze datum nog niet bekend is, dan zullen we je daarover informeren en op de hoogte houden. Als je niet kunt op de nieuwe datum, dan ontvang je van ons een voucher die je kunt gebruiken voor een ander product of dienst van ons. Als wij het event niet door laten gaan, dan komen de betalingsverplichtingen te vervallen en worden gedane betalingen terugbetaald.

Artikel 12 Producten

12.1 Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Wij kunnen niet garanderen dat het weergegeven product exact overeenkomen met het echte product.
12.2 Geaccepteerde bestellingen zullen wij met bekwame spoed en in principe binnen 30 dagen uitvoeren. Als de levering vertraagd is of de bestelling niet of niet geheel geleverd kan worden, dan zullen we je hierover informeren.
12.3 Als plaats van levering geldt het adres dat jij aan ons kenbaar hebt gemaakt.
12.4 Wij dragen het risico van beschadiging en/of vermissing van producten tot het moment
van bezorging, tenzij jij de keuze hebt gemaakt voor de vervoerder. In dat geval draag jij het risico tijdens het vervoer.
12.5 Voor digitale en downloadbare producten wordt een thema-relevante foto gebruikt als productafbeelding.

Artikel 13 Software via Kajabi

13.1 Kajabi wordt aangeboden als ‘as is’ en betreft geen maatwerk. Wij zullen ons inspannen te zorgen voor goedwerkende software in overeenstemming met het beoogde gebruik en de software naar behoren up-to-date te houden. Wij zijn hierbij afhankelijk van leveranciers en derden.
13.2 Wij bieden op verschillende manieren support over het gebruik van de software en bij technische problemen, onder meer door het beschikbaar stellen van online documentatie en het bieden van online support op werkdagen tussen 9 en 17 uur. Voor support kan je ons mailen: landsofthesettingsun@gmail.com . Wij beogen binnen 48 uur (werkdagen) antwoord te geven op de door jou gestelde vraag.
13.3 Wij leveren geen support op installatie en het gebruik van andere plugins en software. Dit geldt ook voor de app functionaliteit van Kajabi voor de mobiel app functie. Hiervoor raden we je aan contact op te nemen met Kajabi zelf.
13.4 Wij geven geen garantie af dat de software altijd zonder gebreken is. Eventuele gebreken in de software waardoor de software niet gebruikt kan worden in overeenstemming met het beoogde gebruik, zullen wij, zo snel als redelijkerwijs mogelijk en van ons verwacht mag worden, oplossen. Als een gebrek niet opgelost kan worden, dan zullen wij komen met een andere oplossing.
13.5 Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door het gebruik van de software, tenzij sprake is van opzet of grove schuld.
13.6 Een goede werking van Kajabi is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder factoren die buiten onze invloedssfeer liggen. Je bent onder meer verantwoordelijk voor een toereikende hosting en een goed functionerende laptop of mobiel device.

Artikel 14 Termijnen

14.1 Overeengekomen termijnen, waaronder levertermijnen, zijn indicatief en nooit fatale termijnen. Je moet ons dan ook eerst schriftelijk in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om aan onze verplichtingen te voldoen.
14.2 Ons aanbod heeft een duidelijk aangegeven duur. Hieraan is de eventuele toegang tot onze online omgeving en/of de bijbehorende besloten server toegang op Discord verbonden. Als wij je langer toegang geven, dan kan je hieraan geen rechten ontlenen.
14.3 Wij staan toe bij bepaalde producten het bedrag ook in termijnen te betalen. Voor deze termijnen gelden de Betalingsvoorwaarden zoals benoemd in Artikel 19 van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 15 Inzet derden

15.1 Wij mogen de uitvoering van deze overeenkomst geheel of gedeeltelijk overlaten aan een derde. Dit gebeurt met de nodige zorgvuldigheid. Wij blijven te allen tijde verantwoordelijk voor de uitvoering van de overeenkomst. De algemene voorwaarden en de verplichtingen uit de overeenkomst gelden ook voor de door ons ingeschakelde derden.
15.2 Wij dragen geen verantwoordelijkheid voor de experts uit het Lands of the Setting Sun-team. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor de producten en diensten die zij leveren aan jou. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade die veroorzaakt is door een expert uit het Lands of the Setting Sun-team. Deze Algemene Voorwaarden zijn niet van toepassing op eventuele overeenkomsten die je sluit met een expert uit het Lands of the Setting Sun-team. Deze bepaling is niet van toepassing op experts uit het Lands of the Setting Sun-team die bij ons in dienst zijn.

Artikel 16 Wat kun je van ons verwachten?

16.1 Wij bieden je tools en ondersteuning aan om het beste uit jezelf te halen en zullen onze diensten zorgvuldig en naar beste inzicht en vermogen verlenen.
16.2 Ons aanbod is erop gericht om jou te helpen om een spiritueel ontwikkeld mens te worden. Maar je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen transformatie en ontwikkeling. Succes is afhankelijk van je eigen inzet, motivatie, leervermogen en kwaliteiten.
16.3 Wij geven nadrukkelijk geen garanties af voor het behalen van een bepaald (financieel) resultaat.

Artikel 17 Wat verwachten wij van jou?

17.1 Je bent gemotiveerd en zet je actief in om de door jou gestelde doelen te bereiken. Je neemt je eigen besluiten en draagt hier zelf de verantwoordelijkheid voor.
17.2 Je verstrekt ons gevraagd en ongevraagd alle informatie die van belang kan zijn voor de uitvoering van de overeenkomst en informeert ons tijdig over wijzigingen.
17.3 Je stelt je respectvol op naar ons, onze medewerkers, onze experts uit het Lands of the Setting Sun-team, onze Gildemeesters en andere deelnemers en houdt rekening met hun rechten en privacy.
17.4 Tijdens bijeenkomsten houd je je aan de geldende normen wat betreft de openbare orde, goede zeden en fatsoen. Ook houd je je aan de huisregels die gelden op de locatie en volg je de door ons, of door ons ingeschakelde derden, gegeven aanwijzingen en instructies op.
17.5 Je respecteert ons auteursrecht. Het door ons aan jou beschikbaar gestelde materiaal, waaronder audio, video en documentatie, mag alleen door jou worden gebruikt. Je mag dit materiaal zonder onze schriftelijke toestemming niet verveelvoudigen, openbaar maken, delen met derden of exploiteren. Je mag wel een kopie maken voor eigen gebruik.
17.6 Je kunt online met andere deelnemers communiceren, bijvoorbeeld door het plaatsen van reacties in de groep op Discord en de reactie mogelijkheden op Kajabi. Je verklaart geen spam of anderzijds ongewenste mededelingen te versturen. Commerciële uitingen zijn alleen toegestaan op de daartoe aangewezen plekken of met onze toestemming. Wij mogen zonder nader bericht jouw berichten en reacties verwijderen, als de inhoud daarvan het verwijderen rechtvaardigt.
17.7 Het maken van beeld- of geluidsopnames tijdens bijeenkomsten (ongeacht in welke vorm)
is niet toegestaan, tenzij wij hier vooraf schriftelijk toestemming voor hebben gegeven. Het maken van opnames tijdens een individuele afspraak is toegestaan mits je dit vooraf aan ons kenbaar hebt gemaakt. Het is uitdrukkelijk verboden deze opnames voor andere doeleinden te gebruiken dan voor persoonlijk gebruik.
17.8 Je geeft de ontvangen toegangsgegevens voor de online omgeving en de ontvangen licentiecode voor Kajabi en Discord niet aan anderen en laat anderen ook niet op een andere wijze de online omgeving gebruiken.
17.9 Het overtreden van de leden 3 tot en met 8 door of namens jou kan resulteren in onmiddellijke uitsluiting van toegang tot en gebruik van onze diensten. Wij mogen je in dat geval ook verwijderen uit een bijeenkomst. Uitsluiting of verwijdering laat de verplichting tot het betalen van de overeengekomen vergoeding voor de desbetreffende dienst onverlet.

Artikel 18 Wijziging van de overeenkomst

18.1 Wij mogen de inhoud van onze diensten tussentijds wijzigen in verband met een kwalitatieve verbetering. Ook mogen wij de planning van onderdelen, waaronder data en/of tijdstippen, wijzigen, en bepalen wie de dienst zal leveren en eventueel iemand vervangen. Deze wijzigingen mogen wij zonder overleg doorvoeren.
18.2 Wij mogen de inhoud van onze producten wijzigen. Als de wijziging voor jou negatieve consequenties met zich meebrengt, kun je hier ons schriftelijk over benaderen. We zullen dan in samenspraak met jou naar een oplossing zoeken.
18.3 Bij een wijziging of aanvulling van de gemaakte afspraken door jou of onvoorziene omstandigheden mogen wij de afgesproken prijs of omvang van de opdracht aanpassen.
18.4 Wij mogen de prijs van onze producten jaarlijks indexeren. Ook mogen wij, als onze kosten zijn gestegen, de prijsstijgingen doorberekenen in onze producten.

Artikel 19 Facturatie en betaling

19.1 Voor onze diensten ontvang je een digitale factuur, die wordt verstuurd naar het door jou opgegeven e-mailadres. Verzending naar dit e-mailadres geldt als ontvangst door jou. Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
19.2 Uitgangspunt is dat vooraf het gehele bedrag dient te worden betaald. Voor sommige diensten kan je kiezen voor een betalingsregeling, waarbij je in termijnen kan betalen, al dan niet met een eenmalige aanbetaling. De hoogte van het bedrag en het aantal termijnen is afhankelijk van de gekozen dienst of gekozen product en vooraf door ons bepaald.
19.3 Als je (een gedeelte) vooruit moet betalen, dan kun je geen aanspraak maken op levering totdat deze betaling volledig heeft plaatsgevonden.
19.4 Voor sommige diensten, waarvoor besloten wordt in termijnen betaald te worden, geldt dat de betaling loopt via een automatische incasso, afgegeven bij de eerste iDeal-betaling. Voor elke geweigerde of gestorneerde automatische incasso mogen wij €25 in rekening brengen. Dit is ter dekking van onze administratiekosten en de kosten die bij ons in rekening worden gebracht bij elke geweigerde of gestorneerde incasso.
19.5 Aftrek, verrekening en opschorting wegens vermeende of daadwerkelijk toerekenbare tekortkomingen is niet toegestaan.
19.6 Wordt er op een factuur niet of niet op tijd betaald? Dan ben je na het verstrijken van de betalingstermijn van rechtswege in verzuim, dus zonder dat een nadere ingebrekestelling noodzakelijk is. De vordering is dan direct opeisbaar. Eventuele betalingsregelingen komen te vervallen. Over het openstaande bedrag wordt de wettelijke handelsrente berekend,    vanaf de vervaldag totdat alles is betaald. Eventuele gemaakte invorderingskosten dient u dan te voldoen. Die bedragen 15 procent van het openstaande bedrag en tenminste €75.
19.7 Als je niet voldoet aan je betalingsverplichtingen ter zake van een afgesloten abonnement, dan mogen wij onze dienstverlening opschorten. De betalingsverplichting blijft echter onverkort bestaan, ook over de periode waarover wij de dienstverlening hebben opgeschort en je dus geen aanspraak hebt kunnen maken op onze dienstverlening.
19.8 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van jou zijn de vorderingen van ons op jou onmiddellijk opeisbaar.
19.9 Lukt het een keer niet om te betalen? Neem dan direct contact met ons op, in ieder geval voor de dag waarop de betaling had moeten plaatsvinden. Wij zullen dan, indien mogelijk, samen met jou een passende oplossing proberen te vinden.
19.10 Bij betaling in termijnen geef je toestemming voor een automatische incasso. Dit wordt uitgevoerd door Mollie via Sepa Incasso. Als Mollie door omstandigheden de termijn niet kan afschrijven zullen zij hun eigen procedure volgen om nogmaals af te schrijven en je eraan te herinneren.
19.11 Bij herhaaldelijk mislukte pogingen zal Mollie contact met ons opnemen inzake het falen van afschrijven. Wij zullen jou vervolgens een factuur met administratiekosten à €25 sturen met een laatste verzoek van betaling.
19.12 Mocht je in gebreke blijven bij betaling na herinnerd te zijn door onze derden (Mollie) en onszelf zullen wij genoodzaakt zijn een incassobureau in te schakelen.

Artikel 20 Geheimhouding

20.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
20.2 Als één der partijen op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak gehouden is vertrouwelijke informatie aan een bevoegde autoriteit of aan een door de wet of bevoegde autoriteit aangewezen derden te verstrekken, en de desbetreffende partij geen beroep toekomst op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter of autoriteit erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is die partij daardoor niet aansprakelijk voor enigerlei daaruit voortvloeiende schade.
20.3 Deze omstandigheid kan geen aanleiding zijn de overeenkomst op welke wijze dan ook te beëindigen.

Artikel 21 Auteursrecht

21.1 Op alle door ons opgestelde en verstrekte werken, waaronder begrepen, maar niet beperkt tot (online) cursusmateriaal, (digitale) werkboeken, e-books, (online) programma’s, video’s en podcasts, berust het auteursrecht uitsluitend bij ons. Deze werken zijn uitsluitend bestemd om door jou persoonlijk te worden gebruikt.
21.2 Zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming mogen deze werken niet worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, aan derden verstrekt of geëxploiteerd, ook niet wanneer het slechts een deel hiervan betreft, tenzij het algemene ideeën, concepten, kennis en technieken betreft. Wij kunnen aan een dergelijke toestemming voorwaarden verbinden, waaronder het betalen van een vergoeding.

Artikel 22 Boetebepaling

22.1 Bij overtreding van de artikelen 17, 19 en 20 door of namens jou ben je ons een direct opeisbare boete van € 5.000 (zegge: vijfduizend euro) verschuldigd voor iedere overtreding en ook € 500 (zegge: vijfhonderd euro) voor iedere dag of dagdeel dat de overtreding voortduurt, onverminderd ons recht om in plaats van de boete (volledige) schadevergoeding te vorderen en onverminderd al onze overige rechten.

Artikel 23 Niet-nakoming, opschorting en einde van de overeenkomst

23.1 Wanneer jij nalatig bent in het nakomen van enige verplichting die op basis van de overeenkomst op jou rust, hebben wij het recht onze werkzaamheden op te schorten of de overeenkomst te (doen of laten) ontbinden.
23.2 Wanneer er meerdere malen niet of niet op tijd is betaald kunnen wij van jou verlangen dat onverwijld (al dan niet aanvullende) zekerheid wordt gesteld in een door ons te bepalen vorm of een voorschot geeft. Als jij nalaat de verlangde zekerheid te stellen, zijn wij, onverminderd onze mogelijkheden om de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen, gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten totdat de betalingsachterstand is opgeheven.
23.3 Wanneer jij de overeenkomst wegens een ons toerekenbare tekortkoming en na behoorlijke ingebrekestelling ontbindt of doet of laat ontbinden, zijn wij niet gehouden tot terugbetaling van al betaalde, door ons gefactureerde bedragen of betaling van schadevergoeding en blijven wij recht houden op de nog niet betaalde, maar wel al opeisbare bedragen die verschuldigd zijn op grond van al verrichte werkzaamheden.
23.4 De overeenkomst is niet tussentijds opzegbaar door partijen, tenzij anders geregeld in deze algemene voorwaarden.

Artikel 24 Overmacht

24.1 Overmacht ontslaat ons van de plicht tot nakoming van de overeengekomen overeenkomst, zonder dat er voor jou een recht ontstaat op vergoeding van kosten, schade en rente. Met overmacht wordt bedoeld een situatie waarin het voor ons redelijkerwijs onmogelijk is of wij gehinderd worden om de diensten te verlenen zoals afgesproken en ons daarvan geen verwijt te maken valt en ook niet anderszins voor onze rekening komt. Voorbeelden van overmacht zijn ziekte of overlijden van een hoofdspreker, epidemie/pandemie, oorlog of daarop lijkende situaties, stroomstoring, overstroming, aardbeving, brand, werkstaking in ons bedrijf of bij onze leveranciers, gewijzigde overheidsmaatregelen, internetstoring, computerstoring, cybercriminaliteit en netwerkaanvallen.
24.2 Wij hebben ook het recht ons op overmacht te beroepen als de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat wij onze verbintenis hadden moeten nakomen.
24.3 Als sprake is van overmacht, dan zullen wij je zo snel mogelijk informeren. Zo mogelijk zullen we een passende oplossing proberen te vinden. In geval van langdurige (langer dan twee maanden) of blijvende overmacht mag je de opdracht schriftelijk ontbinden zonder dat jij aanspraak kan maken op vergoeding van de schade. Je blijft verplicht het al uitgevoerde deel van de opdracht te vergoeden.

Artikel 25 Aansprakelijkheid

25.1 Wij zullen je naar beste kunnen adviseren en begeleiden. Je bent zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die je neemt naar aanleiding van onze dienstverlening. Wij kunnen voor de hieruit voortvloeiende schade nooit aansprakelijk worden gesteld.
25.2 Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade – zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie door het volgen van onze trainingen, lidmaatschappen en live events inclusief live dagen en vrouwencirkels. Ook zijn wij niet aansprakelijk voor:

  1. a) schade ten gevolge van fouten in of als gevolg van door jou verstrekte onjuiste, onvolledige of onduidelijke informatie;
  1. b) schade die is ontstaan doordat jij op enigerlei wijze tekort bent geschoten in de nakoming van jouw verplichtingen;
  1. c) schade ten gevolge van het niet of niet volledig bereiken van het door jou beoogde resultaat;
  1. d) beschadigingen, diefstal of verlies van eigendommen en andere schade ontstaan tijdens live bijeenkomsten, zoals events en masterminds;
  1. e) schade wegens het niet beschikbaar zijn of niet goed werken van Kajabi, ongeacht de oorzaak;
  1. f) schade wegens het niet beschikbaar zijn van je online academie door problemen met de hosting;
  1. g) afwijzingen, disfunctioneren van accounts en software van derden, die nodig of optioneel zijn voor het gebruik van onze software. 
  1. h) schade wegens cybercriminaliteit zoals hacking, malware, ransomware en dergelijke.

25.3 De vergoeding, waaronder schadevergoeding, welke wij aan jou verplicht zouden zijn te betalen gebaseerd op welke rechtsgrond dan ook, is per voorval of combinatie van gelijksoortige en verbonden voorvallen beperkt tot het bedrag dat jij het jaar voorafgaand aan de schadeveroorzakende gebeurtenis op grond van de overeenkomst aan ons hebt betaald.

25.4 Wij mogen aansprakelijkheidsbeperkingen van de door ons ingeschakelde anderen tegenover jou inroepen.

25.5 De opgenomen aansprakelijkheidsbeperkingen gelden niet in geval van opzet of grove schuld.

25.6 Als wij aansprakelijk zijn, moet je ons in de gelegenheid stellen de schade in redelijkheid en zoveel als mogelijk is te beperken of ongedaan te maken. Je hieraan verleent dan alle mogelijke medewerking

Artikel 26 Vrijwaringen

26.1 Je vrijwaart ons voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door jou verstrekte werken, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt, waaronder begrepen maar niet beperkt tot het auteursrecht.
26.2 Als jij aan ons informatiedragers, elektronische bestanden en dergelijke verstrekt, garandeer je dat deze vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 27 Klachten

27.1 Heb je een klacht over onze dienstverlening of factuur? Neem dan zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, schriftelijk contact met ons op, zodat wij de klacht kunnen bespreken.
27.2 Je geeft een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de klacht, zodat wij in staat zijn inhoudelijk te reageren en, als de klacht gegrond, te zorgen voor een passende oplossing. Een klacht die niet duidelijk is omschreven kunnen wij niet in behandeling nemen.
27.3 Een klacht schort jouw betalingsverplichting niet op.
27.4 Alle klachten bespreek je eerst met ons. Je publiceert geen klachten online, op social media, of anderzijds.
27.5 Een klacht die bij ons wordt gedeponeerd via social media kanalen zullen wij niet aannemen, wij verzoeken je vriendelijk hiervoor de juiste contactkanalen te gebruiken: mail ons op landsofthesettingsun@gmail.com

Artikel 28 Afsluitende bepalingen

28.1 Bij beëindiging van de overeenkomst blijven bepalingen die naar hun aard bestemd zijn om voort te duren hun gelding behouden, zoals, maar niet beperkt tot, bepalingen betreffende auteursrecht, geheimhouding en aansprakelijkheid.

28.2 Voor alle rechtsverhoudingen tussen partijen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, geldt het Nederlands recht.
28.3 Iedere vordering van opdrachtgever, behalve een vordering die al door ons is erkend, vervalt door het enkele verloop van 12 maanden na het ontstaan van de vordering, tenzij binnen deze termijn bij aangetekend schrijven gemotiveerd bezwaar is gemaakt of een rechtsvordering is ingesteld.
28.4 Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen, nadat zij zich in alle redelijkheid hebben ingespannen een geschil in onderling overleg op te lossen, waar mogelijk door middel van mediation.
28.5 De rechter in Apeldoorn is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.